Spørsmål og svar
-
Spørsmål og svarHar hun demens?
Jeg har en søster med Down Syndrom som er 27 år. Jeg opplever at det er vanskeligere å kommunisere med henne nå enn det det var for noen år tilbake. Hun viser glede av å være med andre, men tar ikke kontakt selv. Hun svarer «ja» og «nei» uavhengig av hva hun egentlig mener, eller blir spurt om. Er det grunn til å tenke på tidlig tegn på demens?
-
Spørsmål og svarHvordan kan vi markere verdensdagen på arbeidsplassen?
Det finnes mange gode måter å gjøre det på. Det viktigste er at markeringen er synlig og skaper rom for samtaler om forskjellene våre. Dere kan for eksempel be alle ansatte om å bruke ulike sokker denne dagen, siden sokker er en god og enkel måte å vise støtte på.





