Hjem Spørsmål og svar Kan personer med Downs syndrom kaste ball?

Kan personer med Downs syndrom kaste ball?

Hei, jeg lurer på om personer med funksjonsnedsettelse, som Downs syndrom, kan kaste og ta imot ball sammen med andre. Og hva med en stor terapiball?
Anonym
Å kaste ball er en flott aktivitet å gjøre sammen, også for personer med Downs syndrom. Å gjøre noe sammen skal være gøy, og passe vanskelig. Det er derfor lurt å finne en måte å kaste og ta i mot ball på som begge kan klare. Man kan sitte på gulvet og trille ballen mellom hverandre, eller man kan sitte eller stå og kaste ball til hverandre. Det er viktig at ballen er god å kaste og ta imot, så kanskje noen kan være med og finne en passe stor ball som er god å kaste og holde i. Det kan også være gøy å blåse opp en ballong som man kan slå frem og tilbake i mellom hverandre med for eksempel en sleiv. En ballong går ikke så fort i lufta, og kan være litt lettere å ha kontroll på. Lykke til!
 
Beste hilsen,
Brynhild Haugen Solberg, Spesialfysioterapeut
Brynhild Solberg – spesialfysioterapeut og fagrådsmedlem DSN

Send inn ditt erfaringssvar

Vi vil gjerne høre dine erfaringer. Send oss dine erfaringer rundt dette spørsmålet.

"*" obligatorisk felt

Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Send inn ditt erfaringssvar på spørsmålet her. Skriv svaret så anonymisert som mulig. Vi vil publisere svaret ditt etter kapasitet og etter gjennomgang av redaktør: Svaret ditt vil i størst mulig grad bli anonymisert, og vi forbeholder oss retten til å ikke publisere upassende eller støtende innlegg.
Gjør et valg i nedtrekksmenyen hvis du ønsker: Det kan være nyttig for de som leser erfaringssvarene å vite noe om hvem som har disse erfaringene.

Vi trenger deg som medlem!

Alle er velkomne til å bli medlem og støtte vårt arbeid. Jo flere medlemmer vi er, desto sterkere står vi som organisasjon. For å kunne ivareta interessene til medlemmene våre og få gjennomslagskraft som organisasjon, trenger vi deg og alle i din husstand som medlemmer.